A dánieli böjtnek egy érdekes mellékhatását szeretném megosztani veletek. Amikor korábban böjtről volt szó, akkor előtte hamar eldöntöttük az időtartamot (egy nap vagy több), a milyenséget (csak folyadék vagy csökkentett ételmennyiség), és ez, mint magánügy, hamar letudódott. Meg voltam győződve arról, hogy ez így helyes.
Most elég sokan vagyunk egyszerre böjtben, és a levlistán is aktív ez a téma. Kénytelen voltam átértékelni a mindennapjaimat. Vajon, amikor várok a számítógép indulásakor 5 percet (segédprogramok felállása), vagy teafőzésnél 5 percet (2 perc a víz felforrása, 3 a tea ázása) akkor ezek az idők alatt olvashatok-e valami mást, vagy bekaphatok-e rágcsát, és mennyi hasonló elhullajtott idő és tevékenységmorzsa van a napjaimban?
Egy hivatalos telefon (call centeren keresztül a biztosítóhoz) kb. 30 perc, és ennek nagy része várakozás, fülemen a kagylóval. Ezt az idő mire használható?
Fantasztikus ajándékként lepett meg az így nyert időmennyiség. A böjt alatt a rossz szokásokat is le lehet tenni, ha az átértékelés leteendőnek ítéli meg őket. Nagyon sokat szedtem fel "észszerű" okokból: ne legyen kihasználatlan idő. De egy idő után ezek a időkihasználó tevékenységek használnak ki engem. A dánieli kívánatos, a test szerinti szükségessel együtt a páli "nem árt, legfeljebb nem használ" nagyítóján keresztül új perspektívát tud adni.

Adja az Úr, hogy ezt a látást a böjt után is meg tudjam, őrizni!

Dániel 10:2-3
"Azokon a napokon én, Dániel, bánkódtam három egész hétig.
Kívánatos étket nem ettem, hús és bor nem ment az én számba, és soha sem kentem meg magamat, míg el nem telék az egész három hét."

IvanIvanovics

A bejegyzés trackback címe:

https://imabojt.blog.hu/api/trackback/id/tr911653947

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása