"Így év vége táján inkább az evés-ivásról szól a közvélemény, mint az önmegtartóztató ételmegvonásról. Azt általában nem ezekre a napokra tartogatja az ember. Nincs is ezzel baj, hiszen a családias ünneplésnek velejárója a terített asztal, a legjobb beszélgetések a délutánba nyúló ebédnél tudnak lezajlani. Jó, ha ezt tudja értékelni, akinek megadatik!

Az én tapasztalatom a böjttel kapcsolatban egy először nem várt eredmény volt, aztán az idő elteltével kifejezetten óhajtott állapot lett. Rövid, egynapos böjtöléseim délutánjára is elért az az érzés, ami felborította bennem a szokásos rohanásaim kényszereit, és megengedte, hogy egy kicsit kívülről lássam magamat. Egy ilyen napon furcsa dolog történt. Hétfő reggel szokásomhoz híven listáztam azokat a nagyon fontos dolgokat, amit aznap mindenképp el kell végenem, vagy intéznem. Elég hosszú lista volt, szinte kódolta magában a kudarcot, hiszen ennyi mindent úgysem lehet elintézni, így már önmagában ijesztő volt.

Mivel mindig kérdés, hogy böjtölés közben lehet-e dolgozni, vagy munka közben lehet-e böjtölni, most úgy döntöttem, hogy a munkám "fölött" fogok böjtölni, közben figyelve Istenre, és vizsgálva magamat. Nos, sikeres volt a dolog, mert a számomra fontosnak hitt dolgok jelentősége a nap végére egészen összezsugorodott, a listámat szinte közönnyel pásztáztam végig, pipálgatva a halasztható dolgokat. Lelkiismeretes embernek tudom magam, így abban biztos vagyok, hogy semmilyen kötelezettségemet nem hanyagoltam el, miközben a sürgős és nem lényeges dolgok egyszeriben háttérbe húzódtak. A legnagyszerűbb mindeközben az volt, hogy békességet élhettem át Istennel, aki biztosított jelenlétéről - biztonságban érezhettem magamat.
Egy értékrendváltás zajlott le bennem!"

disz

A bejegyzés trackback címe:

https://imabojt.blog.hu/api/trackback/id/tr601634928

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása